Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανα τμήμα

τις περιπτώσεις που φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας [1] που κατατέθηκε στη Βουλή με το Άρθρο 11 γίνεται «Ρύθμιση θεμάτων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης» [2]. Οι ρυθμίσεις που γίνονται αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η κατανομή των μαθητών σε τμήματα στις περιπτώσεις που υπάρχουν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ως γνωστόν, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία «τάξεις με μαθητές περισσότερους από τους είκοσι επτά (27) διαιρούνται σε τμήματα» [3]. Σε πολλά όμως σχολεία και επί τη βάσει των παλαιών διατάξεων που τώρα καταργούνται, η ύπαρξη μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούσε στη μείωση του παραπάνω αριθμού και στη διαίρεση τάξεων σε τμήματα με λιγότερους μαθητές εξαιτίας ακριβώς της ύπαρξης μαθητών με τα σχετικά προβλήματα.
Με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου επέρχεται ουσιαστική αλλαγή όλου του προαναφερθέντος καθεστώτος . Καταργείται η διάταξη σύμφωνα με την οποία «Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και στα οποία έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία, για κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά τρείς μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.» [4]. Αντί αυτής εισάγονται νέοι πολύ πιο αυστηροί όροι για τη μείωση του αριθμού των μαθητών και τη διαίρεση τάξης σε τμήματα ακόμη κι αν υπάρχουν μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις:
«α) Ο αριθμός των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που προβλέπονται  στην παρ.1 του άρθρου 3 και στην παρ. 2 του άρθρου 3, εκτός των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος του ενός (1), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί  να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
β) Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος των τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης».
Είναι ξεκάθαρο ότι οι ρυθμίσεις αυτές έγιναν με γνώμονα την εξοικονόμηση προσωπικού το οποίο θα προέλθει από τον  μικρότερο αριθμό τμημάτων στον οποίο οδηγεί η άμεση εφαρμογή τους από το επόμενο σχολικό έτος.
Προφανώς ο στόχος αυτός υπερέχει σε σύγκριση με τις ανάγκες για εξειδικευμένη μεταχείριση και παιδαγωγική βοήθεια των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι οποίοι πλέον σε πολλές περιπτώσεις θα φοιτούν σε τμήματα με 27 μαθητές, γεγονός που αναπόφευκτα εκμηδενίζει τη δυνατότητα του διδάσκοντα εκπαιδευτικού να παρέχει σε αυτούς κάποια επιπλέον βοήθεια. Η φοίτηση των μαθητών αυτών σε τμήματα με τόσο μεγάλο αριθμό συμμαθητών είναι ευνόητο ότι θα καταστεί τουλάχιστον προβληματική.
Ι.Τ., Εκπαιδευτικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου