Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

O Yφυπουργός Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκης στον SKAI TV μίλησε για την παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο και τους λόγους που θα γίνει αυτό.
"Στις συζητήσεις με τους Θεσμούς, ενόψει της τρίτης αξιολόγησης να το πούμε και δημόσια, υπήρξε η απαίτηση από την πλευρά τους να αυξηθεί το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, να διδάσκουν περισσότερες ώρες την εβδομάδα και επίσης να υπάρξει η ατομική αξιολόγηση
Και τα δύο αυτά σχέδια δεν υπάρχουν πια στο τραπέζι. Οι απαιτήσεις αυτές αποκρούστηκαν και έχουν φύγει εκτός συμφωνίας. Αυτό που υπάρχει είναι η παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα. Ανεξάρτητα από τις ώρες διδασκαλίας τους, να παραμένουν στο σχολείο σε όλη τη διάρκεια του εργάσιμου χρόνου.
Αυτό είναι νομοθετημένο από το 1985. Αλλά ο νομοθέτης όμως τότε καθόρισε ότι οι εκπαιδευτικοί παραμένουν στο σχολείο εφόσον τους έχουν ανατεθεί εξωδιδακτικές εργασίες, γραφειοκρατικές ή άλλου είδους, για να τις εκτελούν.
Αυτό το πράγμα θα επαναληφθεί στο νομοσχέδιο που θα έχουμε την επόμενη εβδομάδα για τα προαπαιτούμενα, απλώς θα καθορίζεται με με μεγαλύτερη λεπτομέρεια ποιες είναι αυτές οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών, για ποιο λόγο να παραμένουν στο σχολείο, ποια είναι τα καθήκοντα που έχουν πέραν της διδασκαλίας και εφόσον υπάρχουν τέτοια καθήκοντα να παραμένουν στο σχολείο για όσο χρειάζεται να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους"
ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ;;;
Σε γενικές γραμμές η αύξηση των υποχρεωτικών ωρών παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο, γίνεται για να εξευρεθεί ο απαραίτητος χρόνος :
1.για τις συνεδριάσεις του Σ.Δ σε ζητήματα αυτοαξιολόγησης και για άλλα θέματα.
2. για ενδοσχολικές επιμορφώσεις
3. για συζητήσεις/συνεργατικότητα/ επαφές ομάδων εκπαιδευτικών για ζητήματα αυτοαξιολόγησης/διδακτικής/σχεδιασμού εκπαιδευτικού υλικού
Όμως τα προσδοκώμενα αποτελέσματα ενός τέτοιου μέτρου δε θα είναι τα αναμενόμενα διότι:
1. Δεν υπάρχει σταθερότητα εκπαιδευτικού προσωπικού. Πολλοί εκπαιδευτικοί δεν εργάζονται σε ένα μόνο σχολείο αλλά σε περισσότερα. Η επαφή τους με τις αυτοαξιολογήσεις και η συμμετοχή τους στους ΣΔ, της κάθε σχολικής μονάδας που υπηρετούν, θα είναι αποσπασματική .
2. Θα συνεχίζεται ο αποκλεισμός εκπαιδευτικών από τους Σ.Δ που εργάζονται στο ολοήμερο σχολείο.
3. Η σύνθεση των Σ.Δ των σχολείων δεν είναι συμπαγής αλλά διαφορετική καθημερινά
3. Οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα είναι αρκετά ταλαιπωρημένοι από τις μειώσεις μισθών αλλά και το «κοινωνικό φορτίο» που έχουν αναλάβει τα τελευταία χρόνια.
4. Τα στενά χρονικά περιθώρια για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης, που έχουν ήδη τεθεί, αποκλείουν την έκφραση γνώμης και των ίδιων των εκπαιδευτικών που θα κληθούν να εφαρμόσουν τις αλλαγές.
από fresh - education

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου