Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΗΣ 86ης Γ.Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
http://doe.gr/wp-content/uploads/2017/06/T.1168_180-pages.pdf#page=1&zoom=auto,537,822
Συνάδελφοι σας δημοσιεύω την εισήγηση για την προσχολική Αγωγή κριτικής πεπραγμένων της 86ης Γ.Σ όπως δημοσιεύτηκε στο Διδασκαλικό Βήμα .
Κ. Ασπραγκάθου Σύλλογος Εορδαίας
Καλησπέρα συνάδελφοι και συναδέλφισσες. Είμαι από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Εορδαίας και συνάδελφος Νηπιαγωγός. Η προσχολική εκπαίδευση ενώ εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχει σημειώσει πάρα πολύ σημαντικές εξελίξεις στα πανεπιστημιακά τμήματα με τη δημιουργία μεταπτυχιακών παιδαγωγικών μέσα στα ίδια μας τα Τμήματα, η οργάνωσή της μέσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχει μείνει πολύ πίσω κι αυτό είναι ένα αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής κοινωνικής πολιτικής που ευθύνονται και οι Δήμοι αλλά και το Υπουργείο Παιδείας. Οι Δήμοι γιατί δεν έκαναν τη σωστή πρόβλεψη να δημιουργηθούν σωστές κτιριακές υποδομές και το Υπουργείο Παιδείας ήταν τόσο δε μπόρεσε να ανταποκριθεί στις εξελίξεις με προτάσεις που θα διασφαλίζουν την προσχολική αγωγή και δε θίγουν τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων νηπιαγωγών.
42 ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ ΒΗΜΑ 86ης ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Δακε κριτικη πεπραγμενων
Θ’ αναφερθώ σε δυο βασικές απειλές του κλάδου μας. Η πρώτη απειλή είναι η διάταξη του 4386 για την έρευνα που φέρνει τη μεγάλη αλλαγή στην οργανικότητα του Νηπιαγωγείου. Θεωρώ ότι ιδιαίτερα εμείς στην Περιφέρεια έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα και ανά την Ελλάδα, υπογεννητικότητας, οπότε η οργανικότητα του Νηπιαγωγείου κινδυνεύει και λόγω των κονδυλίων ΕΣΠΑ τα προνήπια η σημαντική ομάδα για την ύπαρξη του Νηπιαγωγείου τις περισσότερες φορές παραμένει στους παιδικούς σταθμούς. Απαραίτητη διεκδίκηση μας είναι να θεσπιστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Σημαντικό ζήτημα για την προσχολική αγωγή είναι η δημιουργία πολυδύναμων Νηπιαγωγείων, τριθέσια, τετραθέσια και σε βάθος πενταθέσια, για να μπορούμε να εξισώσουμε το ωράριό μας και να έχουμε σωστή κατανομή του ωραρίου όπως αυτή προβλέπεται από την Υπουργική Απόφαση. Εάν δημιουργηθεί το πολυδύναμο Νηπιαγωγείο, θα μπορεί η συνάδελφος νηπιαγωγός να διεκδικήσει όπως είχε αναφερθεί το καλοκαίρι και το θεσμό της Διευθύντριας. Γιατί ως Προϊστάμενες κάνουμε την ίδια ακριβώς διοικητική δουλειά με πλήρες ωράριο εκπαιδευτικό χωρίς ν’ αναγνωρίζεται πουθενά η προϋπηρεσία. Άρα πρέπει να πάμε ένα βήμα μπροστά για να μπορούμε να διεκδικούμε και περισσότερες θέσεις εργασίας. Η δεύτερη απειλή μας είναι η Υπουργική Απόφαση με την οποία έχει λειτουργήσει η υποχρεωτικότητα του ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Η υποχρεωτικότητα του ολοήμερου Νηπιαγωγείου έφερε μία αύξηση στο ωράριό μας, οι περισσότερες συναδέλφισσες από δω μπορούν να το παραδεχθούν κι έναν υποβιβασμό του τρόπου, του παιδαγωγικού χαρακτήρα του ολοήμερου.
Αύξηση του ωραρίου γιατί με 1 η ώρα που έρχονται να πάρουν οι γονείς τα παιδιά, κανένας δεν έρχεται να πάρει το παιδί του 1 η ώρα, έρχεται πάντοτε αργότερα να το πάρει οπότε απότομα αυξάνεται το ωράριό μας και σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση του ΦΕΚ 2013, 19/6/2017, άρθρο 2 παρ.11, οι μετακινήσεις -τελευταία ανακοίνωση- των μαθητών στα Ειδικά Σχολεία, ιδιαίτερα στα ειδικά Νηπιαγωγεία, μέχρι να εγκριθούν και ν’ αρχίσουν να εκτελούνται, θα παραμένουν τα νήπια στο Ειδικό Νηπιαγωγείο με ευθύνη του προσωπικού μέχρι τη 1:15 Καταλαβαίνετε συνάδελφοι ότι αυτή η ανακοίνωση για τα Ειδικά Νηπιαγωγεία θα έχει μια προέκταση σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες από το νομό και στα Νηπιαγωγεία της Γενικής Αγωγής, με αποτέλεσμα ν’ αυξηθεί ακόμα περισσότερο το ωράριο. Τί διεκδικούμε εμείς: Επαναφορά του προγράμματος του ολοήμερου στον τρόπο που λειτουργούσε, με αυτοτελές πρόγραμμα, με το να τελειώνει 12 η ώρα και να συνεχίζει με τη συνάδελφο, με το να υπάρχει το εναλλασσόμενο πρόγραμμα ωραρίου στη συνάδελφο γιατί με το να μένουν 2-3 παιδιά στο ολοήμερο καταντά η συνάδελφος να είναι ένα παιδοφυλακτήριο και να μη μπορεί να εφαρμόζει το παιδαγωγικό της πρόγραμμα. Να διεκδικήσουμε όλα αυτά τα κονδύλια που υπάρχουν για τις κτιριακές υποδομές και για την οικονομική επιχορήγηση των Νηπιαγωγείων. Να δοθούν αμιγώς με σωστές μελέτες για καλά κτίρια, ώστε να μπορέσει α προχωρήσει η ύπαρξη του πολυδύναμου Νηπιαγωγείου και όλες οι ανώτερες εξελίξεις στα διοικητικά μας. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή . Ευχαριστώ πολύ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου