Τις δέκα απαντήσεις που έδωσε ο υπουργός Παιδείας στην
προχθεσινή συνάντηση με το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων
και νηπιαγωγών δημοσιοποίησε σήμερα η ΔΟΕ , η οποία παράλληλα σημειώνει
ότι “πέρα από την ανταλλαγή απόψεων, για μια ακόμη φορά δεν δόθηκαν
απαντήσεις στα σημαντικά ζητήματα που τέθηκαν και δεν υπήρξαν δεσμεύσεις
από την πλευρά του Υπουργείου” και ότι “είναι απόλυτα ξεκάθαρο ότι η
πολιτική που ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας και φυσικά η κυβέρνηση
είναι συνυφασμένη με τους σκληρούς περιορισμούς και τις περικοπές των
μνημονίων”.
Ειδικότερα , σύμφωνα με τη ΔΟΕ οι «απαντήσεις» που δόθηκαν από τον υπουργό Παιδείας, είναι οι εξής::
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Για το ζήτημα, τέλος,
της επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, το Υπουργείο παρουσιάστηκε ανέτοιμο
στο να μας επικοινωνήσει κάποιο σχέδιο και κάποιο προγραμματισμό ενώ
παράλληλα φάνηκε ότι οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα εξαρτηθούν από την
πολυθρύλητη απόφαση του ΣτΕ για τις επιλογής των διευθυντών σχολικών
μονάδων.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Η αξιολόγηση σε πρώτο χρόνο θα είναι
αξιολόγηση όλων των στελεχών της εκπαίδευσης (προϊστάμενες/οι
νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, υποδιευθυντές, διευθυντές σχολείων και
σχολικοί σύμβουλοι) και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Η δέσμευση
για αξιολόγηση έχει υπογραφεί από την Κυβέρνηση από τον Ιούνιο του
2015. Ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι ο τρόπος υλοποίησης θα προκύψει έπειτα
από διάλογο με τις Ομοσπονδίες και αναγνωρίζει ότι θα πρέπει
προηγουμένως να καταργηθεί το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (Ν.3848 και ΠΔ
152).
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: Η πολιτική ηγεσία
δεν είναι σε θέση να ανακοινώσει χρονοδιάγραμμα και αριθμό μόνιμων
διορισμών. Γίνονται προσπάθειες να ισχύσει και για την επόμενη σχολική
χρονιά το υπάρχον σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών και θα ανοίξει συζήτηση
για σύστημα διορισμών και προσλήψεων, το οποίο σύμφωνα με τη γνώμη του
Υπουργού, θα πρέπει να σέβεται την προϋπηρεσία των αναπληρωτών αλλά να
δίνει και ελπίδες διορισμού σε όσους δεν έχουν καθόλου εργαστεί.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ: Ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι «πρέπει να
δούμε το θέμα των δικαιωμάτων των αναπληρωτών», χωρίς και εδώ να
δεσμευτεί για κάτι ουσιαστικό.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ:Γίνεται προσπάθεια για επανεκκίνηση
διαδικασιών επιμόρφωσης μέσω ενός εθνικού συστήματος επιμόρφωσης. Δεν
δόθηκε καμία απάντηση εάν θα είναι εκτός ωραρίου των εκπαιδευτικών.
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ: Τα ζητήματα που σχετίζονται με τις
μετατάξεις και την απόδοση οργανικών συσχετίστηκαν άμεσα με τις
εκκρεμείς αποφάσεις δικαστηρίων και του ΣτΕ, ενώ δηλώθηκε πως όταν
λήξουν αυτές οι διαδικασίες υπάρχει σχεδιασμός για την απόδοση οργανικών
θέσεων, δίχως πάντως να γίνει ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίο θα
αντιμετωπιστεί το θέμα των συναδέλφων των κοινών ειδικοτήτων (κυρίως ΠΕ
11) των οποίων οι αιτήσεις μετάθεσης δεν είχαν ικανοποιηθεί το 2013 με
το αιτιολογικό της μη ύπαρξης οργανικών θέσεων. Σε κάθε περίπτωση
δηλώθηκε πως θα υπάρξει συμμόρφωση προς την απόφαση των δικαστηρίων. Στο
ερώτημα τι θα συμβεί στην περίπτωση της δικαστικής δικαίωσης και στην
πιθανότητα ενδεχόμενων μελλοντικών υπεραριθμιών, δηλώθηκε ότι θα
ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Ως προς την Ειδική Αγωγή δεν
απαντήθηκε πειστικά το ζήτημα των αποσπασματικών και αρνητικών ρυθμίσεων
στις οποίες προχωρά συνεχώς το Υπουργείο.
ΜΝΗΜΟΝΙΑ: «Πρέπει να τελειώνει η εφαρμογή των μνημονίων στην εκπαίδευση», σύμφωνα με τον Κ. Υπουργό.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ: Έχει δημιουργηθεί
επιτροπή για τα οικονομικά της εκπαίδευσης, από την οποία καταγράφονται
οι δαπάνες ώστε να μελετηθούν και να υπάρξει συνεννόηση κυβέρνησης και
κομμάτων για τη χάραξη πολιτικής για το θέμα. Το όλο εγχείρημα έχει
προπτική τριετίας.
ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ: Σχετικά με το
ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά, θα γίνει αποτίμηση της λειτουργίας
τους δίχως αυτό να σημαίνει απαραίτητα και κινήσεις στην κατεύθυνση που
θέτει η Δ.Ο.Ε. αν και η πολιτική ηγεσία δήλωσε πως διαφαίνεται θετική
εξέλιξη στο αίτημά μας για προσμέτρησή της σε όλους όσους εμπλέκονται.
ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ: Αυτή τη στιγμή το
Υπουργείο δεν ανοίγει ζήτημα ανακατάταξης των οργανικών θέσεων,
ιδιαίτερα μετά την κατάργηση του δασκάλου, υπεύθυνου του Ολοήμερου.
Αποτελεί όμως ένα θέμα που δημιουργεί φόβους, όπως δηλώθηκε, για το
μέλλον
Εκπαίδευση προσφύγων
Εκπαίδευση προσφύγων
Στη συζήτηση που ακολούθησε με τον Γενικό Γραμματέα, το Δ.Σ. της
Δ.Ο.Ε. ενημερώθηκε σχετικά με τον σχεδιασμό του υπουργείου για το ζήτημα
της ένταξης των προσφυγόπουλων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Από την πλευρά
του υπουργείου παρουσιάστηκε μια εξωραϊσμένη εικόνα.
Ωστόσο η εκτίμηση της ΔΟΕ είναι εντελώς αντίθετη, η οποία τονίζει
τα εξής: “ Από άποψη επιτελικού σχεδιασμού η κατάσταση βρίσκεται
κυριολεκτικά στο μηδέν. Η προσχολική αγωγή δεν υπάρχει ως προοπτική παρά
μόνον σε ελάχιστες περιπτώσεις. Οι τάξεις Υποδοχής δεν λειτουργούν στη
συντριπτική τους πλειοψηφία. Οι εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται και οι
οποίοι θα πρέπει να προέρχονται αποκλειστικά και μόνον από τον ενιαίο
πίνακα αναπληρωτών θα πρέπει να εργάζονται με πλήρες και όχι μειωμένο
ωράριο. Δεν αναφέρθηκε, αν και το ρωτήσαμε πολλές φορές, η ύπαρξη
κάποιου σχεδίου ισοκατανομής των προσφυγόπουλων στα σχολεία. Η στέγαση
των προσφύγων όταν φεύγουν από τα κέντρα υποδοχής είναι θέμα του
Υπουργείου μεταναστευτικής πολιτικής και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.
Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το ότι δεν υπάρχει καμία σκέψη σχετικά με το
τι θα γίνει με τους χιλιάδες ανθρώπους υο βρίσκονται κάτω από άθλιες
συνθήκες στα νησιά του Αιγαίου”..
Τα θέματα που έθεσε η ΔΟΕ στον υπουργό Παιδείας
Τα θέματα που έθεσε η ΔΟΕ στον υπουργό Παιδείας
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε στον κ. Υπουργό όλα τα ζητήματα που
απασχολούν τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. κάτι που είχε κάνει τόσο την 1η
Δεκεμβρίου όσο και με την συνοπτική έκθεση προβλημάτων που είχε
αποστείλει προς την πολιτική ηγεσία στις 21 Δεκεμβρίου 2016.
Συγκεκριμένα:
• Αύξηση δαπανών για την παιδεία. Προβλήματα που παρουσιάζονται
στη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων από τις παράνομες ενέργειες
Δήμων.
• Άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η
εκπαίδευση, προσδιορισμός του πότε θα γίνουν και πόσοι μόνιμοι
διορισμοί.
• Κατάργηση των Υ.Α. για το ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά
σχολεία που έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα (ωράριο νηπιαγωγών,
τεχνητά πλεονάσματα ωρών δασκάλων, ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων, μείωση
προσλήψεων αναπληρωτών, υποβάθμιση των μαθημάτων Γαλλικών και
Γερμανικών, μη προσμέτρηση των ωρών σίτισης σε όλους τους εκπαιδευτικούς
του ολοήμερου, κατάργηση του ενός υπεύθυνου ολοήμερου…).
• Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης.
• Επιτακτική ανάγκη στήριξης της Ειδικής Αγωγής. Μόνιμος διορισμός
των επί σειρά ετών αναπληρωτών. Αποσπασματικότητα ρυθμίσεων και
δυσμενείς αποφάσεις σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα της
Γενικής Εκπαίδευσης και των Ειδικών σχολείων.
• Απόδοση οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
Αποκατάσταση κλίματος δικαίου και άρσης των αδικιών που δημιούργησαν οι
παράνομες «υποχρεωτικές» μετατάξεις.
• Άρση των συγχωνεύσεων – καταργήσεων των σχολικών μονάδων και
καθαρή τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσία σχετικά με το αν υπάρχει σχέδιο
μείωσης των οργανικών θέσεων.
• Αλλαγή, με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες, της
αναλογίας εκπαιδευτικού – μαθητών σε 1:20 στο δημοτικό σχολείο και 1:15
στο νηπιαγωγείο.
• Εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Π.Ε. με αυτό των εκπαιδευτικών της Δ.Ε.
• Αποκατάσταση του κλίματος εργασιακής ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς
• Ανάγκη περιορισμού στο ελάχιστο των ελαστικών μορφών εργασίας.
Τεράστια προβλήματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών (άδειες, περίθαλψη,
επίδομα θέσης ευθύνης, κλπ.) και ανάγκη της κατοχύρωσης ίσων δικαιωμάτων
με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
• Εκπαίδευση παιδιών μεταναστών και επίλυση των προβλημάτων που
έχει δημιουργήσει η απουσία διαλόγου με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες
και ο «περίεργος» ρόλος των Μ.Κ.Ο. – ανάγκη παρέμβασης του Υπουργείου
για το απαράδεκτο και προσβλητικό για τους εκπαιδευτικούς κείμενο της
Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
• Απουσία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την ευθύνη της
πολιτείας και ανάγκη επαναλειτουργίσς της 2ετούς μετεκπαίδευσης για
δασκάλους, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
• Δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για επιμόρφωση στο Β’ επίπεδο
• Εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού και προβλήματα στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό.
• Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων στη βάση της ανάγκης της θεσμοθέτησης ενιαίων και αντικειμενικών κριτηρίων.
• Αποδοχές και συντάξεις στα προ κρίσης επίπεδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου